keskiviikko 26. maaliskuuta 2014

Menu eli uusi ruokavalioni

Sain samalla ensimmäisen saliohjelman kanssa uuden ruokavalioni. Viisi ateriaa 2-4 tunnin välein ja sain alkuun kolme eri vaihtoehtoa, joissa on vielä vaihteluehdotuksia jokaisessa. Silti alkuun tuntui, että syö aina vaan samoja juttuja. Jokaisella aterialla 1-2 lasia vettä - ja tässä olikin mulle aikas iso muutos. En ole koskaan ollut hyvä juomaan vettä, muutoin ku sillon ku on jano. Vielä tänäkin päivänä esimerkiksi lepopäivinä vedenjuonti meinaa jäädä vähiin. Siksi varmaanki olen edelleen "kuiva tyyppi".

Uusia tuttavuuksia ruuissa ei paljoakaan ollu. Olen aina ollut tuoreiden hedelmien ja kasvisten ystävä. Niillä mahani täyttyi nytkin. Sitä muuta siinä ympärillä oli fiksattu vähemmäksi ja muutettu kevyemmäksi.

Kokonaiskalorimäärä päivää kohden oli noin 1400 kcal, eli negatiivisella energialla mentiin. Olin hieman epäilevä, että mitenhä tässä jaksaa, mutta ei voi muuta sanoa ku positiivisesti yllätyin. Jaksoin paremmin ku sillä vanhalla systeemillä. Joskus jopa tuntui - siis muutaman viikon päästä aloituksesta - että kaikki se mitä piti syödä, ei kertakaikkiaan mahu mahaan.

Tyttäreltä - kuka oli käynyt tämän saman läpi jo aiemmin - sain hyviä vinkkejä ja reseptejäkin. Joitain otin käyttööni ja kehittelin lisää itekin.

Muutamien viikkojen päästä sain vähän vaihtoehtoja lisää ruokavaliooni. Vaihtelu virkisti kivasti ja motivaatio säilyi.

Repsahduksista ruuan suhteen ja että miten siitä palataan ruotuun, siitä teen ihan oman postauksen myöhemmin. Kukaan laihduttaja ei voi sanoa, etteikö olisi lipsunut koskaan tiukasta ruokavaliosta. Voin lyödä vaikka vetoa asiasta. Eli palataan myöhemmin etukäteis- ja jälkikäteismorkkikseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Julkaisen kommentit kun olen ne ensin lukaissut läpi.
terveisin Pii