torstai 27. maaliskuuta 2014

Uni ja lepo - tosi tärkeet jutut

Nyt olis taas tietoiskun aika, heh heh ... noh, totta toinen puoli. Pää on niin täynnä asiaa, mitä tänne haluan kirjoittaa, että voipi olla aika sekavaa tämä blogin alku. Koettakaa rakkaat lukijat olla kärsivällisiä. Jookosta joo?

Jos ovat liikkuminen ja oikea ravinto tärkeitä laihduttajalla ja elämäntapojen muuttajalle, niin yksi tähän tulee liittää mukaan vielä eli uni. Joo tietysti lepokin, mutta siis ihan uni on tosi tärkeä juttu. Tässä puolentoista vuoden taipaleella olen sen huomannut moneen kertaan.

Stressiä yrittäjällä on vaikka muille jakaa ja minulla ainakin ajatukset eivät millään meinanneet pysähtyä iltaisin. Uusia ideoita yrityksen parantamiseksi tuli ajatuksiin koko ajan. Ja kun yhtä ideaa lähti taluttamaan ja jalostamaan, niin tuli siinä matkalla jo seuraava huikee idis. Ja tätä jatkui aamusta iltaan ja sitten unetkin olivat aika vauhdikkaita jos unta edes sain. Koetin nukkua 7-8 tuntia, mutta eipä se kovin auttanut, kun tunnin välein heräsin. Tässä vaiheessa olin pyörittänyt vuoden verran yritystäni ja kun yksin olin remmissä, niin työntekeminen, markkinointi ja kaikki paperiasiatkin oli itse tehtävä. Ei ollu helppoo ei.

Ja kun ei nukkunut hyvin, niin ei kyllä jaksanut liikkuakaan paljoa. Lisäksi minulla oli tuolloin matkustamista työssäni jonkin verran ja aloin kehitelläkin jo juniin kuntosaleja tai edes kuntopyöräilyä tai jumppareita ohjaamassa aamuvenyttelyä. 

Koetin ottaa kerran viikossa yhden aamun, jolloin kello ei soinut vaan nukuin niin pitkään kun nukutti. Tein myös etäpäiviä kotona eli ihan omalla luvalla pidin pyjamapäivän ja tein töistä etäyhteydellä vain välttämättömät. Olin kuitenkin tavoitettavissa, jos joku kaipasi. Latasin näin akkuja seuraaville päiville.

Myöhemmin olen oppinut vielä paremmin unen tarpeen ja siis treenien jälkeisen palautumisen tärkeyden. Siitä treenien keventämisestä sitten toisessa postauksessa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Julkaisen kommentit kun olen ne ensin lukaissut läpi.
terveisin Pii