maanantai 21. huhtikuuta 2014

Aamusali

Huomenta! Aikainen mummu tyhjän kuntosalin löytää. Heh heh ... mutta niin tänään kyllä olikin. Hetken sain yksin hikoilla, ennen kuin muita aamutreenaajia tuli paikalle.

Kokeilin tänään soutulaitteen vastuksen säätämistä kesken soutamisen, eli 1 minuutti vastuksella 1 ja sitten 1 minuutti vastuksella 10 yhteensä 6 min. Kyllä se melkoista sähläämistä oli. Piti nimittäin ottaa "airon" päästä oikealla kädellä kiinni ja toisella päällä kääntää vastuksen säädintä ja taas takaisin soutamaan ja säätämään. Pitkäselkäinen ja pitkäkätinen pääsevät helpommalla varmaan. Tässä olis tuotekehittämisen paikka.

Alkulämmittely kun oli tehty, niin voimaosioon mars. Hyvät venytykset alle ja tämän päivän salikaverit hakemaan paikalle (alla: 15kg levytanko ja 20kg levytanko). Näiden lisäksi 2x2,5kg lisäpainot. Ja kyseessä oli siis maastavetoja. Vieläkin tahtoo polvet mennä ihan omaa (lue: väärää) reittiään noston aikana eli kuten nauroimme viimeksi pt:n kanssa, ne menee setsuuria eli painuvat sisäänpäin ja takas, ja sitähän ei saisi tapahtua. Sainkin tästä kotiläksyksi vahvistaa kyykäten jalkalihaksia kuminauhan avulla. Kuminauhalenkku laitetaan vähän polvien alapuolelle jalkojen ympärille ja se pidetään kyykätessä koko ajan kireällä. Läksyjen tekeminen on vähän unohtunut ja nyt sen taas muistin - vähänks nolottaa.


Toinen voimaosion liike on kyykkyjä käsipainot olkapäillä ja kyynärpäät edessä. Tässä samaten piti tarkkailla koko ajan polvien liikerataa.

Ja sitten päästiinkin kuntopiiriin, jonka meinasin jättää väliin tänään. Mutta onneksi vaan meinasin, koska taas tuli uusi ennätys: 6min 41sek!! Kyllä toi on aika koukuttavaa. Joka kerta tekee mieli tehdä parempi aika. Nyt parannusta tuli 4sekuntia.

Tämän jälkeen vire oli vielä hyvä, joten oli extraliikkeen vuoro. Teen extroja vain ja ainoastaan jos vireys on hyvä varsinaisen treenin päätteeksi ja kaipaan jotain hiukkasen lisää. Ja nyt olo oli just sellanen. Olin saanut pt:ltä haasteen, että saisin yhden leuanvedon tehtyä. Tänään extrat siis liittyivätkin tähän haasteeseen. Tein ylätaljavetoja eteen kapealla vastaotteella. En ole aiemmin kokeillut 30kg painoa, mutta tänään tuli sekin kokeiltua. Kivasti kädet tärisi kokeilun jälkeen. Tein vaan muutamia toistoja, koska oikea olkapää on vähän vihotellut. Kaipaa tämän jälkeen hyvät venyttelyt, pyörittelyt ja lepoa. Täytynee seuraavassa hieronnassa ottaa taas käsittelyyn ja avata jumit sieltä pois.

Myöhemmin tänään tulee käydä palauttavalla kävelyllä ja venytellä, eli tehdä sitä lihashuoltoa. Niin ja se olisikin suunniteltava alkaneen viikon treenit - jotka muutan varmaan kymmeneen kertaan viikon aikana tilanteiden muuttuessa. Mutta alustavasti parit kestävyystreenit ja ainakin se toinen salilla käynti laitetaan kalenteriin. Loppuihin päiviin ainakin kevyttä kävelyä ja venyttelyjä. Joskohan tänään mies huoltaisi mun pyörän ja pääsis sitä kokeilemaan?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Julkaisen kommentit kun olen ne ensin lukaissut läpi.
terveisin Pii