tiistai 15. huhtikuuta 2014

Kuntosalipäivä

No niin ... aamu lähti käyntiin hyvin nukutun - 7,5h - yön jälkeen. Herätyskello soi 5.15 ja tikkana ylös venyttelyjen jälkeen. Kissani - minulla on kolme isoa maatiaskollia - näyttivät mallia.
Puin päälleni, söin aamupalan - 3 dl vihreää teetä, 2 palaa ruisleipää jossa päällä hyvin vähän kasvirasvaa ja reilut siivut kinkkuleikettä ja tomaattia, omenan, vettä 2dl ja D-vitamiini- sekä magnesiumtabletti ja vielä saksanpähkinöitä muutama - ja lähdin kävellen kuntosalille kuuden jälkeen. Matkaa on vajaat 3km, joten matka on juuri sopiva alkulämmittely ja kropan hapetus samalla.

Tänään oli vuorossa crossfitiin valmistava/suuntaava saliohjelma. Alkulämmittelynä tein polkupyöräergometrillä - siis kuntopyörällä - polkemisen 13min intervallityyliin eli joka toinen minuutti kierrosnopeus 70-75 ja joka toinen 90-95, nostaen vastusta 4 minuutin välein, aloitus vastuksella 2. Viimeinen minuutti tosi kevyesti polkien ja hapot pois jaloista.

Tästä siirryin voimaosioon ja maastavetoa leveällä jalka-asennolla. Ensin venyttelyt selkään ja jalkoihin. Aloituksena 15kg levytangolla toistoja 6, ja sitten varsinainen harjoitus 20kg levytangolla 3x6, 1min palautus sarjojen välillä. Ja toinen voimaharjoitus oli kyykkyjä käsipainot olkapäiden päällä ja kyynärpäät edessä koko ajan. Aluksi painot 5+5kg 1x6 toistoa ja sitten 6+6kg 2x6 toistoa.

Tämän jälkeen oli vuorossa kuntopiiri aikaa vastaan. Liikkeitä on neljä: kyykky, istumaannousu, kahvakuulaheilautus 8kg kuulalla ja punnerrus - jonka teen vielä tosi kevyellä versiolla eli vähän niinku pyllistelytekniikalla. Liikkeitä tehdään 10 toistoa kutakin ja neljä kierrosta. Tänään aika oli 6min 49sek eli ei parannusta edelliseen kertaan - joskin vaan 5 sekuntia huonompi.

Kotiin tulin bussilla. Mittasin sykemittarilla kulutusta tämän päivän treenistä ja kuluihan tuossa lähes 600kcal. Mukana eväänä oli proteiinijuomaa ja banaani, joiden lisäksi join vettä 6dl. Nyt vaan loppupäivän ruokailuissa tarkkana - tällaisina päivinä meinaa treenin varjolla tulla syötyä liikaa. Jospa nyt saisin vihdoinkin sen 20kg kokonaispudotuksen täyteen. Tyttären kanssa teimmekin jo eilen pääsiäisen ajan treenisuunnitelmat valmiiksi. Tiedossa on kuntosalia ja rapputreenejä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Julkaisen kommentit kun olen ne ensin lukaissut läpi.
terveisin Pii