perjantai 18. huhtikuuta 2014

Porrastreenit

Kivaa kun sain tänään treenikaverin! Tyttären kanssa lähdettiin aamusta Lahden urheilukeskukseen katsomaan miltä näyttää tuttu rapputreenipaikka. Keli oli mitä parhain: aurinkoa ja +5°C eikä tuullut paljoa.

Ennen treenin aloitusta siis hyvät venyttelyt ja muutama hörppynen vettä. Ja eikun menoksi. Ensimmäinen ylösnousu jo tuntui ja siinä vaiheessa kroppa yritti harata vastaan ja mieli teki jättää koko juttu. Mutta seuraavilla nousuilla homma alkoi taas toimia.


 


Tuossa on 75 porrasta ja tänään menin nuo 10 kertaa ylös - ja tietysti alaskin - ilman taukoja ja vielä siis kävellen. Nämä portaat ovat sen verran huterat ja kallellaankin joistain kohdin, että en uskaltaisi niitä edes juosta.

Olimme päättäneet nousujen määrän etukäteen ja kun viimeistä lähdin nousemaan, hoin joka askelmalla itselleni tsemppiä "viimeinen, viimeinen". Jalat tärisi ihan kivasti ylhäällä eli lihakset oli tehny töitä.

Lopuksi venyttelyjä vähän ja aikaa tähän meni puolisen tuntia. Ei treenipaikka aina tarvitse olla maksullinen kuntosali tai ryhmäliikuntatunti. Tehokkaammaksi treenin rappusissa saa askeltamalla joka toiselle askelmalle, juoksemalla tai tasajaloin hyppimällä. Myös vauhdilla saa säädettyä treenin tehoa. Myöhemmin tänään vielä palauttava kävelylenkki ja lisää venyttelyjä, muutoin jalat ovat liian kireällä huomenna - nimimerkillä kokemusta muutamasta kerrasta on jo.

Tämä oli vuodelle 2014 vasta toinen rapputreeni, joten katsotaan miten kehitystä tulee vuoden loppuun mennessä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Julkaisen kommentit kun olen ne ensin lukaissut läpi.
terveisin Pii