perjantai 16. toukokuuta 2014

On ihmislapsen kroppa aika ihmeellinen

Olen tuskaillut jo muutamankin kuukauden laihdutuksen viimeisten kilojen kanssa. Ku ei tipu ni ei tipu. On meinannu mennä välin hermo - ja sehän ei siis auta asiaa pätkääkään. Mutta ku olis niin kivaa ku olis pudottanu 20 kiloa, eikä MELKEIN 20 kg.

Ja nyt - ainakin kotivaaka näyttäis - olis sitte tämä 20 kiloa poissa, siis ihan kokonaan! Jee! Vaaka näytti aamulla 71,7 kg - lähtöpaino elokuussa 2012 oli 91,8 kg. Ja siis tuo lähtöpaino on otettu salilla kehonkoostumusmittauksessa ja kotivaaka yleensä näyttää puolisen kiloa enemmän.

Paino on junnannut tuossa 72 ja 73 kilon välillä ärsyttävästi. Ja nyt! Siis ette usko tätä fiilistä! Ku äsken lähdin lenkille - joo, jaksoin jo lähteä - ni löysin vielä 20 senttiä matkalla. Mitähän muuta hyvää tänään vielä tapahtuukaan?

Mutta mistä tämä painonlasku voisi johtua? Olisiko "paastoviikon" mössöruualla osuutta asiaan? Taitaa olla. Muutakaan selitystä en nyt löydä. Punnitsin ja mittailin ruokia viikon aikana ja hiilihydraatit paukkuivat suositusten yli joka päivä. Rasvaa ja sokeriakin meni yli normaalin ja se taisi laittaa aineenvaihduntaan lisävauhtia.

Join myös normaalia enemmän vettä viikon aikana. Tämä on myös ollut hyvä varmaan. Sitä tulisikin jatkaa ja olen nyt tehnytkin sen eteen töitä. Laitan alkuun tavoitteeksi juoda jokaisella aterialla - päivään niitä mahtuu 5-6, välipalat mukaan lukien - ison 3 desilitran lasin vettä. Näiden lisäksi otan vitamiinit ja muut lääkkeet yhden lasillisen kera. Minun kokoisen tulisi juoda noin 2 litraa vettä päivässä, siis muiden nesteiden lisäksi. Ja näitähän ovat minun päivässäni mm. kahvi, tee, proteiinijuoma tai rahka, marjat, hedelmät, kasvikset ja juurekset.

Laitoin tyttärelle aamulla viestiä, että jos lenkki tuntuu hyvältä ja jaksaminen on kohdillaan, niin viikonlopun aikana alkaa taas kovemmat treenit! Ja nyt onkin olo sellanen, että tuskin maltan odottaa. Mutta taas kerran - kroppaa on kuunneltava ja se sanoo, että varovasti pitää himmailun jälkeen alottaa. Veryttelen ja venyttelen vielä tässä. Viikon aikana olen taas istunu paljon ja niskat/olkapäät kaipaa kyllä aukomista - siis kepinkiertoja tekemään, mars! Täällä hyvä ohje keppijumppaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Julkaisen kommentit kun olen ne ensin lukaissut läpi.
terveisin Pii