sunnuntai 13. syyskuuta 2015

Aamulla salille


Laitoin illalla treenirepun valmiiksi, jos vaikka olo olisi hyvä ja levännyt aamusta ja tekisi mieli lähteä salille. Ja arvatkaa mitä? Nukuin tosi hyvin yön - kroppa oli siis taas oikeassa eli piti vaan antaa lepotauko sille eilen - ja aamusta heräsin pirteänä.

Tänään sain kyydin salille, kun mies lähti myös aikaisin liikkeelle - kävelylenkille salin läheiseen maastoon. Tämä kyyti antoikin minulle mahdollisuuden kokeilla astetta kovempaa treeniä - joskin maltillisesti meinasin koventaa, lisätä vähän painoja ja toistoja. Ei tarvinnut jättää voimia, että jaksaa polkea takaisin kotiin.

Nyt salilla olikin monta tuttua aamutreenaajaa. Alkavat muutkin kesän jälkeen taas löytää tiensä sinne. Kivaa!

Kävin viikolla moikkaamassa pt-Aria salin klubitunnin aikaan ja sain pariin tämän päivän treeniin hieman täsmennyksiä tekniikkaan. Nyt sitten sainkin saman tien kokeiltua nämä liikkeet treenissä.

Aloituksena lämmittelynä soutua ja sen jälkeen kepin kanssa avaavia ja venyttäviä liikkeitä kevyesti. Ja sitten takakyykkyjä. Pääsen vasta myöhemmin crossfit-salin puolelle ja ottamaan levytangon niskaani, joten tein tänään käsipainojen kanssa takakyykyt. Kropassa on muisti etukyykyn kanssa käsipainoilla, joten kyynärpäät meinaa aina ojentua eteenpäin. Sain oikein ajatuksen kanssa tehdä liikettä, että sain pidettyä kyynärpäät lähellä kylkiä ja käsipainot vähän olkapäiden takapuolella. Ja sitten vielä kun keskityin polvien asentoon - ei saa kääntyä yhtään sisäänpäin eikä saa mennä jalkateränlinjan yli - niin jopas meinas olla vaikeeta. Mutta rauhallisesti ja ajatuksen kanssa, niin sain 5+5kg käsipainoilla tehtyä 3x7 sarjat. Tästä sitten vaan lisäämään painoa kun tekniikka on kohdillaan.

Sitten yläkroppaa rääkkäämään ylätaljalla, t-tankosoudulla, punnerruksilla ja pystysoudulla taljassa. Ylätaljan painon nostin 15kg:sta 20kg:an ja tein 3x15, t-tankosoutu meni 5kg lisäpainolla 3x10, punnerrukset polvet maassa 3x10 - pätkissä ja tuskaisesti - ja pystysoutu suoralla tangolla 10kg toistot 3x12 - aiemmin tein 3x10.

Ja kun pääsin näistä niin vielä rääkkäsin ojentajia ranskalaisilla punnerruksilla, mutta vain 3+3kg käsipainot ja sekin meinasi olla vasemmalle kädelle selkeästi liikaa - vasen on se heikompi käsi. Mutta puuskuttaen ja hammasta purren tein kaikki 3x10 toistot. Nauratti ihan, että kuinka ojentajat ovatkin noin heikot. Noh edestään sen löytää minkä taakseen jättää. Ojentajien treenaaminen ei ole mun suosikeissa ollut koskaan ja on tullut niitä vähemmän treenattua. Nolona myönnän.


Lopuksi otin vielä keskikropan treeniä eli kuntopallon päällä vatsarutistuksia - teen kyllä pidemmän liikeradan kuin kuvassa eli kauemmas kaarelle taaksepäin - sekä minulle aivan uusi tuttavuus - mitä kävin myös viikolla Arin kanssa säätöjen osalta läpi - vartalonkierto laitteessa. Olen tehnyt vartalonkiertoa pienen kahvallisen kuntopallon kanssa lattialla, mutta tämän laitteen kanssa kroppa on pystymmässä asennossa ja rintakehä ei mene lysyyn ja kasaan liikkeen aikana. Laitoin varovasti painoa - 12,5kg - nyt alkuun ja tein 3x10 sarjat ja katson miten vaikuttaa kroppaan. Huomennahan sen tietää, alkaako tuntumaan vinoissa vatsalihaksissa ja kyljissä.

Tunnin verran treeniin meni. Yksi asia on vielä muokattava. Nimittäin aamupala. Heräämisen ja treenin väliin jää vain tunti eli syömisen ja treenin välissä on vajaa tunti ja nykyinen aamupala - sisältää kokojyväruisleipää - ei oikein ollut hyvä kun ei sulanut nopsasti. Ja jaksaminen oli nyt siinä ja siinä. Jos olisi pitänyt vielä polkea pyörällä matkat salille ja kotia, niin olis energiat ollu vähissä. Täytyy varmaankin syödä puuroa aamusta, vaikka raejuuston hedelmäsoseen kera ja pienen kourallisen pähkinöitä. Hmm. Tätä täytynee kokeilla seuraavan aamutreenin alla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Julkaisen kommentit kun olen ne ensin lukaissut läpi.
terveisin Pii