lauantai 5. syyskuuta 2015

Pyörälenkkiä, kuvaamista ja crossfittiakin

Heräsin tosi aikaisin eilen - jo neljän jälkeen - enkä enää saanut unta. Ei kissat herättäneet, mutta kun huomasivat, että avasin silmät ja venyttelin, niin tulihan ne ruokaa kerjäämään.

Mies lähti töihin ja söin aamupalan. Sitten mietin, että mitähän sitä tekisi ja huomasinkin, että ulkona on sumuinen keli. Hmm. Otankin kameran ja ulkoilutan sitä. Ja eikun tuumasta toimeen.

Poljin - kuinkas muuten - järven rantaan ja etin paikkaa josta saisin muutaman kuvan. Tässä alla tulos. Vähän olin pettynyt, kun isolta ruudulta katsoin kotona kuvia. Parempiakin olisi saanut hieman malttia kun olis ollu mukana.




Poljin rannasta urheilukeskukseen katsomaan, että missä vaiheessa siellä on remontti menossa ja onko treenirappusiin - pikkumäkien portaat - mitään asiaa vai onko sekin alue aidattuna työmiesten alueeksi. Urheilukeskuksessa on melkoisen suuri remontti menossa tulevia suuria kisoja - MM-kisat 2017 - varten. Ei onneksi ollut mitään estettä mennä. Jospa vaikka joku päivä käynkin pienen rapputreenin tekemässä siellä pyörälenkin lomassa.

Ja kun liikkeellä olin, niin kävin salilla hakemassa Travelpassin, jolla pääsen hallille uimaan joskus tässä. Se on nimittäin vakavassa harkinnassa. Uiminen sopisi hyvin nivelrikkoiselle polvelle ja muutoinkin on hyvää liikuntaa.

Kotiin tullessa venyttelin hetken edellisen päivän salitreenistä kireitä ja kipuilevia lihaksia. Kireetä oli, kireetä oli. Auts auts. Muutama uusi liike oli tuossa uudessa ohjelmassa ja niissä lihaksissa - rintalihakset ja pakarat - just tuota tuntumaa olikin. Hyvä niin, koska tiedän tehneeni jotain oikein.

Ulkoilun jälkeen hyvää syötävää ja lepoa, sillä iltaan piti jättää voimia. Kuten otsikko kertookin, vuorossa oli iltatreenit ja crossfittii. Ilmoittauduin torstaina omalle salille crossfit-peruskurssille ja kun kolmen tunnin treeneissä todistan taitotasoni vapaapainoharjoittelussa annettujen kriteerien mukaan, niin saan crossfit-salin vapaan käyttöoikeuden. Kyllä nyt oli mummu innoissaan täällä, ettepä usko. Crossfit-salissa pääsee treenaamaan taas erilailla ja siellä olevat treenivälineet täydentävät kuntosalin puolella olevaa valikoimaa. Lisäksi tällaselle kuka ei välitä ihmistungoksesta, niin tuo sali antaa mahdollisuuden treenata välin ihan yksinkin. Ja esimerkiksi kiertoharjoitteluun tai tabatatreeniin on tilaa ja rauhaa enemmän.

Eilinen iltatreeni - yksi tunti - meni suht hyvin, joskin rankkaa oli - jo silläkin että treenit alkoi vasta viiden jälkeen, mikä on minulle aamutreenaajalle myöhäinen aika. Uutena kokeiluna tuli kahvakuulalla yhden käden etuheilautus ja tempaus. Dipit jouduin skaalaamaan penkkiversioon - ei ollut siis mitään asiaa vielä dippitelineeseen edes kuminauha-avustuksella. Eikä se leuanvetokaan ole edennyt yläselän aktivointia pidemmälle edes kuminauhan kanssa.

Meinasin, että suoritan peruskurssin yhteen putkeen, mutta kroppa olikin aamulla aivan eri mieltä. Yön sain nukuttua tosi hyvin - olin siis niin poikki eilen illalla, sillai terveesti väsy. Mutta hyvä unikaan ei korjannut tilannetta kokonaan. Ajatus siitä, että pitäisi jaksaa kaksi tuntia eilisen kaltaista treeniä, ei tuntunut nyt mitenkään päin oikealta ja hyvältä. Pitkä voimatreenitauko - 4kk - oli takana ja tällanen monen peräkkäisen päivän voimatreeniputki liikaa. Päätin siis soittaa salille ja perua tunnit tältä erää ja varasin ne myöhemmiksi päiviksi. Noh, 1/3 on kuitenkin suoritettu kurssista ja loput suoritan sitten myöhemmin omaan tahtiini.


Eilen oli aktiivinen päivä - ranneke muuttaa aktiivisuuden askeleiksi. Lähipäivät ovat olleet samaa luokkaa. Tämä päivä on nyt siis lepoa ja venyttelyjä, huomenna ehkä jotain kevyttä treeniä ja sitten katsotaan taas jatkoa. Turha tässä on revitellä, ettei tule loukkaantumisia tai hermoston ylikierroksia ja sen vuoksi taas pitkää taukoa koko liikuntaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Julkaisen kommentit kun olen ne ensin lukaissut läpi.
terveisin Pii