sunnuntai 4. lokakuuta 2015

Käsi kipeenä treenaamista

Nyt ollaa siis puolittain lepotilassa. Vasen kyynärpää oireilee sillee, että tomaattia suurempia painoja ei nyt nosteta. Voihan hitsin hitsi! Mutta ei auta ku karsia käsitreenit pois ja keskittyä keskikroppaan ja alakroppaan treenatessa. Ja sellanen setti tulikin tänään kuntosalin ja crossfitsalin yhdistelmänä tehtyä.

Lämmöt lihaksiin otin kuntopyörällä. Siinä sai otettua tuen kyynärpään ja sormien väliltä joten ei tarvinu yhdellä kädellä ajella - kuten eilen ulkona pyöräillessä. Sitten crossfitsalin puolelle tekemään avaavia liikkeitä vielä.

Varsinainen treeni alkoi askelkyykyillä ja tein niitä askeltaen eteenpäin pitkin salia. Yhteensä molemmilla jaloilla tuli 3x6 pitkää askelta ja takimmaisen jalan polvi maahan ja selkä suorana, ponnistus etummaiselle jalalle ja seuraava askel.


Takakyykkyjä pystyin myös tekemään, kun nostin vastaotteella tangon telineeseen paikoilleen ja yhdellä kädellä nostin lisäpainot paikoilleen. Takakyykyt tänään 7kg/1x10 ja 12kg/3x8, eli edistystä tässä vähän. Hyvä minä!

Crossfitsalin puolellakin on suuria palloja ja sellasen päällä tein selkäliikkeet tänään. Vatsalleen pallon päälle, kädet vartalon jatkeeksi, kädet ylös ja selän nosto plus pito ja kyynärpäät lähelle kylkiä ja samalla lavat yhteen, kädet takaisin suoriksi ja lasku alas. Tätä tein 3x8 sarjat. Oli aika tehokas liike. Täältä löytyy mallia, mutta siis tein pallon päällä nämä ja laskin välillä selän pyöreäksi pallon päällä.

Seuraavaksi marssin kuntosalin puolelle ja vaakajalkaprässin luo. Vuorossa oli yhden jalan prässit ja pohjeliike 29kg:lla - supersarjana kaikki peräkkäin ilman taukoa - ja sarjat 3x12. Lihakset oli jo aika väsyt, joten puuskutusta ja puhallusta piti ottaa avuksi viimeisessä sarjassa.

Ihan loppuun lantionnostoja lattialla vielä ja siinähän tää "kädetön" treeni sitten olikin. Lähes tunnin hikoilin ja ihan oli kaikkensa - tai ainaki melkein - antanu olo. Hiki valui ja tulihan alakropan isoja lihaksia rääkättyä eli kulutustakin tuli.

Ens viikolle kehitän vähän toisenlaisen vastaavan treenin, johon vois laittaa takakyykyn lisäksi jotain penkkiaskelluksia tai syväkyykkyjä bosupallolla unohtamatta vatsaliikkeitä ja keskikropan ärsytystä. Täytyypä kattoo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Julkaisen kommentit kun olen ne ensin lukaissut läpi.
terveisin Pii