tiistai 13. lokakuuta 2015

Paluu ohjelman mukaiseen treeniin on alkanut



No niin paluu tulevaisuuteen ... ei vaan ... paluu ohjelman mukaiseen treeniin on alkanut. Johan tässä on taas pakkohimmailtukin reilun viikon ajan. Olin jo hieman turhautunut, kun ei voinu treenata koko kroppaa, vaan yläkropan liikkeet oli jätettävä pois kokonaan tai tehtävä kevyttä treeniä. Ja minä kun en oikeen tykkää kevyestä treenistä.

Viikonlopun lepäsin ja nukuin. Vitsi ku olinki väsyny, vai menikö sisukset niin sekaisin lauantain huonosta ruuasta. Sunnuntaina oli kyllä tosi huono olo. Jospa taas kerran vannois ettei enää ikinä hölmöile ja syö epäterveellisesti. No ainakaan koko päivää. Jos nyt joskus jotain pientä.


Sain eilen pienen ns potkun persuksiini tästä turhautumisesta ja - voiko sanoa kiukuttelusta - ja taas ollaan back on track. On se hyvä kun on ympärillä sellasia ihmisiä, ketkä uskaltaa sanoa mulle suoraan ja jämäkästi.


Eilen poljin kuntopyörällä puolisen tuntia reipasta vauhtia ja tein päälle venyttelyt. Ja tänään kello soikin aamusta aikaisin ja kuntosali kutsui.

Olin suunnitellut, että tekisin kuntopyörällä polkien alkulämmittelyt, mutta crossfitsali veti puoleensa enemmän ja kokeilin miten käsi antaisi tehdä soutua. Ja hyvinhän se meni, kun otin rauhallisesti. Soutua siis alkuun 10min ja siihen päälle kepin kanssa avaavia liikkeitä.

Lisää lämpöä ja avaamista oli myös askelkyykkykävelyssä. Crossfitsalin suora on tullutkin jo tässä liikkeessä tutuksi ja tein tänäänkin 4x6 askelta molemmin jaloin. Irvistellen meni viimeisetkin.

Pallon kanssa tein selkäliikettä 3x15, jotta keskikroppakin sai osansa treenistä. Kokeilin varovasti myös roikkumista tänään, eikä käsi siitä ainakaan huonoa tykännyt.


Takakyykkyjä oli seuraavaksi ja eka sarja 12kg/1x10 ja työsarjat 14,5kg/3x8. Ja jotta alakroppaa tulis kunnolla treenattua, niin tein askellukset penkille 3x10 molemmin jaloin, vaakajalkaprässiä 29kg 3x10/jalka plus pohjeliike 29kg/3x15 päälle.

Seuraavalla salitreenikerralla koetan varovasti ärsyttää käsilihaksia. Nyt viikolla hieronta toivottavasti auttaa osaltaan jumeihin ja sitten - toivon ainakin näin - pääsen takaisin treeniohjelmaan ja edistymään kaikissa voimaliikkeissäni. Nyt on ainoastaan takakyykky mennyt pikkuisen eteenpäin. Vielä saavat mavet, ylätalja ja punnerrukset odottaa.

Tänään tulee kuntosalille uusia laitteita, ja viikonloppuna onkin kiva mennä katsomaan mitä sinne on tuotu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Julkaisen kommentit kun olen ne ensin lukaissut läpi.
terveisin Pii