lauantai 13. helmikuuta 2016

Viikon hyvät hetket


Viikon hyvät hetket? Oliko niitä? No OLI! Fiilikset ihan katossa tässä muutamastakin syystä.
Työrintamalla ei ole mitään uutta tähtösten alla - edelleen odotan että mistä löytyy se minun paikka työelämässä - mutta tää vapaa-aika sitten sisältääkin innostumisen ja onnistumisen hetkiä.


Tein pitkästä aikaa kotona voimatreeniä - ihan kokeeksi kun kuntosaliton aika alkaa ensi viikolla - ja sain pt:ltä kirkkaan vihreää valoa, että hyvän treenin tein. Ai että tuli hyvä mieli palautteesta. Mä olen siis jotain jo oppinut. Ja treenissä olevat askelkyykyt taakse meni helpommin kun olen viime viikkoina tehnyt salilla noita askelkyykkykävelyjä lisäpainojen kera. Tässä huomasin hyvinkin edistymistä.

Eilen oli pt:n tapaaminen, mikä sisälti kehonkoostumusmittauksen ja taas yes-fiiliksiä. Rasvamassa oli pudonnut ja lihasmassaa tullut jopa 1kg! Sitä ne hyvät ja säännölliset treenit tekee. Ja varmasti on myös ravintoon lisätyllä proteiinilla oma osuutensa asiaan.


Ja ei kahta ilman kolmatta. Tänään kävin aamulla salilla. Eilen mietin treenin sisältöä ja teki mieli kokeilla syksyn saliohjelmista yläkroppapainotteinen treeni. Lähdin ihan fiiliksen mukaan tekemään treeniä ja alkulämmittelyt kun oli ohitse, niin latasin 7kg:n levytangon kannakkeisiin ja tankoon painolevyjä - ensin 2x5kg, sitten vielä 2x2,5kg ja vielä 2x1,25kg - takakyykkyjä varten. Nyt painoa oli 24,5kg eli sama paino, mihin saakka pääsin syksyllä 3x8 toistojen verran. Paukkuja tuntui vielä olevan kropassa kokeilla vähän lisää. Otin kaikki levyt pois ja latasin tilalle 2x10kg:a eli painoa harteille tuli 27kg. Oli aivan mahtavaa vetää kolme toistoa tuolla painolla. Kun heitin eilen kyssärin että miten kannattaa lähtee kokeilemaan painoja ja että vähennänkö painoa vai toistoja, oli pt:n tokasu treeniin: "Lähdet tekemään ja tunnustelet miltä tuntuu, koska voihan olla hyvinkin että menee jopa helpommin." Ja niinhän se menikin! Mahtavaa! Upeeta!


Mitä siis olen tehnyt toisin, kun on ollut näin hyvä viikko? No ensinkin uni on hieman ollut parempaa. Muutin vähän illan syömisiä - mm. proteiinia lisää - koska yöllä välillä herätessä oli kauhea nälkä. Lisäksi olen välttänyt telkkarin tuijottamista - samoin tietsikan ja kännykänkin - illalla kahdeksan jälkeen ja rentoutunut lukemalla kirjaa. Lisäsin vähän magnesiumlisän määrääkin. Kaikki nämä varmaan osaltaan ovat auttaneet unen laatuun. Määrä ei vielä ole ihan toivottu, mutta - kuten tänäänkin - aina voi ottaa päiväunet siihen lisäksi.


Oliko viikolla jotain mitä tekisin toisin? Jotain mistä voisin oppia? Edelleen noista pienistä vääränlaisen syömisen repsahduksista saan morkkista. Siitä tulisi päästä eroon. En kuitenkaan syö suuria määriä enkä tosiaankaan joka päivä jotain muuta kuin ruokaa eli karkkia tai muuta sokeripitoista. Tämän koetan ottaa opeteltavien listaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Julkaisen kommentit kun olen ne ensin lukaissut läpi.
terveisin Pii