sunnuntai 2. huhtikuuta 2017

Ja treenit jatkuu normaalisti - vai jatkuuko?

Himmailuviikon eli kevyen treeniviikon selvitin kuin selvitinkin. Melko koville mulla vieläkin ottaa tollanen keventely kun virtaa olisi ja motivaatiokin olisi kohdillaan. Hieronnan jälkeen lepäilin ja venyttelin jäseniä pari päivää ja sitten olikin salin vuoro.


Kaksijakoinen treeni lähti nyt viikon yksi mukaan toistojen määrällä plus vähän lisäystä painoihin. Otan maltilliset lisäykset, koska kolme viikkoa mennään taas niin että joka viikko panokset kovenee. Pidän omaa treenipäiväkirjaa ja ekan treenin kohdalla lukee fiiliksenä "ihan ok". Ei mitään ihmeellistä ja mullistavaa siis tapahtunut.


Pari päivää palautumista, kevyttä kävelyä ja lepoa, ja sitten toisen treenin vuoro. En ollut huolissani polvesta mikä napsui, mutta tämän treenin jälkeen tuli kotona vähän kiputuntemuksia polven ulkosyrjällä. Ja harmitus tietty ekana nousi mieleen. Voi ei! Ei taas jotain kremppaa!? Just kun oon taas päässy vauhtiin. Ja siis tämä oli nyt se terveempi polvi mikä vihotteli. Joten harmitus oli vähän myös huolestumista, että ei kai tässäkin ole jo nivelrikkoa. Etsin syitä asiaan ja niitä voi olla nyt montakin.

Ykkösenä tuli mieleen, että olen vaihtanut nastakengät toisiin talvikenkiin, eikä nämä toiset ole ihan yhtä hyvät kävellä. Toinen syy on varmaankin salitreeni mikä sisälti takakyykkyjä ja maastavetoja suorin jaloin eli takaketjua ja polvea ärsytettiin jonkin verran. Ja kun tähän treeniin lisää sen että aika usein unohdan treenin jälkeiset venyttelyt - kuten nytkin - niin oliskohan lihakset olleet vähän kireällä.


Joka tapauksessa treenisuunnitelmat muuttuivat tälle viikolle. Ei sitten mentykään suunnitelman mukaan salille aamusta kokeilemaan maastavetoja tai etukyykkyjä vaan hierottiin, venyteltiin ja poljettiin kuntopyörää eli ns. voideltiin polviniveltä ja kuulosteltiin että mitähän polvi viestii sen jälkeen. Ja sitten mennään myöhemmin viikolla seuraavan kerran salille ja tehdään vielä polvea rasittavat liikkeet maltilla kevennetysti ja muut normaalisti. Treenatessa tulee muistaa hyvä tekniikka. Polvi ei saa kyykyissä kääntyä sisäänpäin ja polvi pitää olla samassa linjassa varpaiden kanssa. Tässä oli uusi suunnitelma.

Pääsin käymään salilla ja treeni meni ihan hyvin. Polvessa ei ollut kipua ja sain treenin tehtyä suunnitelman mukaan. Tämä treeni olikin enemmän yläkroppapainotteinen, mutta edes kyykkypystäreissä ei kipua tuntunut. Noh lisäpainoa ei ollut kovin paljoa kun liike oli kiertoharjoittelun yksi liike. Penkkaaminen meni myös vauva-askeleen eteenpäin eli sama painomäärä 19,5kg nousi sarjat 3x5 aiemman 3x3 sijaan. Edistymistä minun tahtiin.


Tänään olisi ollut seuraava salipäivä, mutta flunssa voitti 1-0. Tai tää nyt on näitä mun pikaflunssia, yks päivä kurkku tukkonen ja toinen päivä vuotaa nenä ja päätä särkee, ja josko menis samalla kaavalla että huomenna ei oo enää mitää. Kuumetta ei oo noussu, mutta tulehdusarvot on varmaa korkealla kuitenkin. Pakkolepoa siis. Olen koettanut syömiset pitää aivan normaalina vaikkei ruoka kauheasti ole maistunut. Hyvän ruuan lisänä vielä sitruunateetä hunajalla, niin eiköhän tää taistelu voiteta aika pian.


Kevät etenee ihan kivasti - kuva yllä on otettu melko tarkkaan vuosi sitten - ja odotan kovasti, että pääsen salille pyörällä, ja muutenkin pyöräilemään. Inhoan kävelyä, kun se on niin hidasta. Malttamaton? Kyllä. Ja muutenkin kevät on kivaa, kun voi treenailla ulkona raittiissa ilmassa, mutta ei ole vielä liian kuumaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Julkaisen kommentit kun olen ne ensin lukaissut läpi.
terveisin Pii