maanantai 17. huhtikuuta 2017

Olen mä ehkä jotain oppinut

Treeneissä ollaan taas siinä neljännessä viikossa - kolme viikkoa nousujohteisesti treeniä ja sitten neljäs viikko kevyttä treeniä, jotta hermosto saa levätä.

Niin ja nyt en ole lainkaan kiivennyt seinille. Hih. Oikeen pitää itsekin nauraa asialle. Tällä kertaa pudotus rankoista treeniviikoista ei ollut niin hurja kuin oli ensimmäisten kolmen viikon jälkeen. Nyt oli polvi kipeä ja jouduin toisen - jalkapainotteisen - treenin vetämään kevyesti ja sitten oli flunssaa ja jouduin hiljentämään tahtia senkin vuoksi. En siis päässyt oikein hurjaan nousuun missään vaiheessa. Paitsi että omat penkkiennätykset tein kyllä.


Nyt aloitin kevyen viikon hierojalta. Tällä kertaa kävin Lahden hierojakoululla hierotuttamassa niskat ja yläselän. Ihan hirmu kovaa hierontaa ei tehty, jotta pääsen kuitenkin tekemään treenit tässä pääsiäisen pyhien aikaan.


Sunnuntaina kävin salilla penkkipunnertamassa ja nostelemassa t-tankoa - niitä kun ei pysty kotona oikein tekemään. Siihen sitten metcon päälle. Ihan oli hyvä treeni vaikka olikin kevyt. Lähinnä hioin tekniikkaa penkissä. Eilen käytiin aamutuimaan miehen kanssa kävelyllä, ja tänään teen toisen treenin kotona. Sitten onkin pari päivää vielä huilia - ihan lepoa, venyttelyä ja kävelyä. Niin ja jos vaikka ottaisi ja kokeilisi pyöräilläkin vähän ulkona.

Seuraavat kolme viikkoa on taas painoja tangoissa. Ja lisää niitä laitetaan joka viikko. Sitten on seuraava kevyt viikko ja sen jälkeen vaihtuu saliohjelma.

Nyt ei tosiaan ole tullut sellaista kapinointia kevyttä treeniä vastaan. Liekö tuo flunssan yhteydessä ollut parin päivän tosi heikko olo syynä? Vähän se kyllä säikäytti, että taasko ollaan menossa ylirasitustilaan ja treeneihin tulee pitkä tauko. Tällä kertaa selvisin pelkällä säikähdyksellä.

Olen siis tainnut oppia hölläämään treeneistä silloin kun on tarve. No ei siihen ole mennytkään kuin 4½ vuotta. Heh. Oppia ikä kaikki - ja jatkuu kuten penkkariajeluautomme kyljessä aikanaan luki "ikävä oppia kaikki". Vähän taidan aina vetää tällaset kantapään kautta. Ja toivotaan, että tämä hölläys nyt antaa sen verran positiivista vaikutusta tonne seuraavien viikkojen voimatreeneihin, että se jäisi vieläkin paremmin muistiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Julkaisen kommentit kun olen ne ensin lukaissut läpi.
terveisin Pii